21/06/2021

F1LV E-MAG 6.numurs

Pirms 110 gadiem, 1903.gadā autobūves pirmssākumos pat ne sacīkstes, bet tikai vienkārša automobiļa braukšana pa ceļiem tika daudzviet uzskatīta par ārkārtīgi bīstamu parādību. Tomēr laiku pa laikam organizatoriem izdevās vienoties ar varas pārstāvjiem par atļauju rīkot sacīkstes. Brauciens Parīze – Madride ar savu vērienu tolaik izsauca milzīgu ažiotāžu – tajā vēlējās piedalīties vairāk kā 300 dalībnieki, un lielākā daļa no tiem arī startēja. Vēstures lappusēs šis brauciens gan nav palicis ar spožiem panākumiem vai arī tehniskiem sasniegumiem, bet gan kā pirmā traģiskākā sacīkste ar daudzām avārijām, kuru rezultātā puse startējušo automobiļu izstājās, astoņi cilvēki (piloti, mehāniķi un skatītāji) gāja bojā un vairāki desmiti tika ievainoti. Bojāgājušo vidū bija arī viens no Renault dibinātājiem Marsels Reno. Pēc daudzajiem negadījumiem varas iestādes apturēja sacīksti Bordo un neļāva to atsākt arī aiz Spānijas robežas. Vēl vairāk – pat dzinējus vairs nebija ļauts iedarbināt – automobiļus transportēja uz dzelzceļa staciju ar zirgiem un nogādāja atpakaļ uz Parīzi vilcienos.

F1LV E-MAG 6.numurā var izlasīt par citām nozīmīgām sacīkšu gadadienām, kā arī “sudraba bultu” atgriešanos – 1954.gada Formula 1 sezonas apskatu. Šis žurnāls un pārējo numuru arhīvs pieejams f1.lv mājaslapā.

Par RETROTEHNIKA

Check Also

ENERGY 7.numurs

Pirms 50 gadiem Renault prezentēja automobili, kurš izmainīja tālaika priekšstatus par attiecīgās kategorijas komforta līmeni …

ENERGY 6.numurs

Leģendārais burvis-mehāniķis Amedejs Gordini pagājušā gadsimta 50-tajos gados nodibināja un vadīja savu Formula 1 komandu, …

ENERGY 5.numurs

RS10 automobilis bija ļāvis Renault komandai izcīnīt pirmo uzvaru Formula 1 sacīkstēs, pirmo arī turbo …

Atbildēt