22/09/2018

ENERGY 8.numurs

Automobiļu ražošanas pirmajās desmitgadēs radās desmitiem un pat simtiem uzņēmumu, kuri bija gatavi uzsākt arvien lielāku popularitāti iekarojošo braucamrīku ražošanu. Lielākā daļa no tiem varēja noturēties tikai dažus gadus, drīz vien nebija spējīgi konkurēt ar lielākajiem autoražotājiem un bija spiesti atzīt savu sakāvi arvien pieaugušās konkurences apstākļos.

1922.gadā Renault laida klajā Type KJ, kas kļuva par pirmo no 6CV modeļu saimes – uzbūves ziņā samērā vienkāršs, plašām iedzīvotāju masām paredzēts automobilis. Nākamais 6CV sērijā sekoja MT, bet 1924.gadā Renault izgatavoja NN modeli, kurš kļuva par vairāk pārdoto automobili savā saimē.

Vairāk par Renault NN un tā piedzīvojumiem tuksnesī – jaunajā ENERGY žurnāla 8.numurā.

Pagājušā gadsimta 70-to gadu vidū valdīja uzskats, ka 1,5 litru turbodzinēju izmantošana Formula 1 sacīkstēs ir bezcerīgs pasākums, un tie nespēs konkurēt ar 3 litru atmosfēriskajiem dzinējiem. Dažus gadus vēlāk sacīkšu organizatoru prātus nodarbināja citas domas – kā ierobežot arvien mežonīgākas jaudas sasniedzošos turbodzinējus, kas padarīja sacīkstes gana aizraujošas, taču tajā pašā laikā arvien bīstamākas. Noslēdzot pašu uzsākto turbo ēru, Renault metās iekšā jaunā izaicinājumā. ENERGY 8.numurā lasiet par RENAULT atgriešanos Formula 1 sacīkstēs dzinēju piegādātāja statusā. Šis numurs un iepriekšējo žurnālu arhīvs pieejams f1.lv mājaslapā.

Par RETROTEHNIKA

Check Also

ENERGY 6.numurs

Leģendārais burvis-mehāniķis Amedejs Gordini pagājušā gadsimta 50-tajos gados nodibināja un vadīja savu Formula 1 komandu, …

ENERGY 5.numurs

RS10 automobilis bija ļāvis Renault komandai izcīnīt pirmo uzvaru Formula 1 sacīkstēs, pirmo arī turbo …

ENERGY 4.numurs

Pēc uzvaras 1978.gada Lemānas 24 stundu braucienā uzvara Formula 1 sacīkstēs bija kļuvusi par Renault …

Atbildēt