20/11/2019

ENERGY 2.numurs

Pirms 30 gadiem Renault veica mazu revolūciju Eiropas automobiļu tirgū, uzsākot pirmā modernā sērijveida minivena ražošanu. Jaunā automobiļa ideja radās jau septiņdesmito gadu beigās, un tā izveidē būtisku lomu spēlēja Francijas uzņēmums Matra. Sākotnēji Matra izveidoto konceptu varēja pārņemt kompānija PSA (Peugeot-Citroen), taču tika uzskatīts, ka pircējus neinteresēs šāda tipa automobiļa iegāde. Tikmēr Renault uzņēmās risku un uzsāka sadarbību ar Matra jaunā automobiļa izveidē.

1984.gadā prezentētais Renault minivens Espace sākotnēji apstiprināja ražotāju bažas par pircēju interesi. Pirmajos pārdošanas mēnešos savus īpašniekus atrada tikai daži automobiļi. Tomēr drīz vien pircēji atzinīgi novērtēja jaunā automobiļa priekšrocības. Automobilim ar vienapjoma virsbūvi bija septiņas sēdvietas ar visai plašām transformācijas iespējām.

Par Renault Espace un tā īpašo sacīkšu versiju Esapace F1 lasiet elektroniskā žurnālā ENERGY 2.numurā. Vēl tajā – Formula 1 sacīkšu pirmās turbo ēras leģendārie piloti, kas panākumus guvuši ar Renault Formula 1 automobiļiem un Renault dzinējiem – Žans Pjērs Žabuī, Renē Arnū, Alēns Prosts un Airtons Senna. Žurnāls pieejams f1.lv mājaslapā.

Par RETROTEHNIKA

Check Also

ENERGY 7.numurs

Pirms 50 gadiem Renault prezentēja automobili, kurš izmainīja tālaika priekšstatus par attiecīgās kategorijas komforta līmeni …

ENERGY 6.numurs

Leģendārais burvis-mehāniķis Amedejs Gordini pagājušā gadsimta 50-tajos gados nodibināja un vadīja savu Formula 1 komandu, …

ENERGY 5.numurs

RS10 automobilis bija ļāvis Renault komandai izcīnīt pirmo uzvaru Formula 1 sacīkstēs, pirmo arī turbo …

Atbildēt