20/11/2019

ENERGY 1.numurs

Mainoties sacīkšu tehniskajiem noteikumiem, ikviena komanda tiek nostādīta līdzvērtīgā situācijā. Panākumus gūst tā, kura spēj ātrāk un labāk pielāgoties jaunajiem nosacījumiem. Citādā situācijā atrodas komanda, kura grasās debitēt sacīkstēs, kurās noteikumi būtiski nav mainīti samērā ilgu laiku – tajās ir izteikti līderi, kuri savu tehniku pilnveidojuši un attīstījuši vairāku gadu garumā. Pirms gandrīz četrdesmit gadiem Renault uzsāka ambiciozu projektum kas turpmāk izrādījās pavisam jaunas un spilgtas Formula 1 sacīkšu ēras sākums.

Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados Formula 1 tehniskie noteikumi ļāva piedalīties sacīkstēs ar automobiļiem, kuru atmosfērisko dzinēju tilpums nepārsniedza 3 litrus. Kā alternatīvu varēja izmantot arī dzinējus ar kompresoriem, taču to tilpums nedrīkstēja pārsniegt 1,5 litrus. Skeptiķi uzskatīja, ka šāda tilpumu starpība padara ar kompresoru aprīkotu dzinēju izmantošanu sacīkstēs par bezcerīgu. Rezultātā gadu no gada visas komandas sacīkstēs izmantoja vienīgi atmosfēriskos dzinējus…

Par Formula 1 sacīkšu pirmās turbo ēras aizsācējiem Renault lasiet jaunā elektroniskā žurnālā ENERGY pirmajā numurā. Žurnāls pieejams f1.lv mājaslapā.

Par RETROTEHNIKA

Check Also

ENERGY 7.numurs

Pirms 50 gadiem Renault prezentēja automobili, kurš izmainīja tālaika priekšstatus par attiecīgās kategorijas komforta līmeni …

ENERGY 6.numurs

Leģendārais burvis-mehāniķis Amedejs Gordini pagājušā gadsimta 50-tajos gados nodibināja un vadīja savu Formula 1 komandu, …

ENERGY 5.numurs

RS10 automobilis bija ļāvis Renault komandai izcīnīt pirmo uzvaru Formula 1 sacīkstēs, pirmo arī turbo …

Atbildēt